30.10.2009

3 yıl

Yüzüme uzunca baktıktan sonra ağzından çıkan ilk üç kelime ,
"Beni takip et! " olmuştu.
Ayrı ayrı özelliği olmayan o üç kelimenin hayatıma olan etkisinden haberi yoktu daha.
Ne bakışlarının mükemmelliğinden ne de gülüşünün çekici etkisinden.
Onun kendisinden yoksun oluşuydu beni-ona bağlayan.
Karalama yapmakla geçmişti hayatı.
Temiz bir sayfa bile bırakmamış , defterler bitirmişti.

"Gereksiz karalama yapmayı öğretmediler mi size ?" dedim.
"Bize gördüğümüz her şeyi anlatmamızı söylediler.Elimize bir kalem tutuşturup 'Çiz!' diye buyurdular.Etrafımızdakiler , yaşadıklarımız gereksiz karalamalardan ibaret." dedi umarsızca.
"Yeni defterler alayım sana." dedim.
"Kalemimi al elimden , boş karalama yaptırtma." dedi.
Karşı çıktım.Bir sanatçının elinden kalemini almak bana yakışmaz diye çıkıştım.
"Kır o zaman, daha fazla saçmalamaya engel ol." dedi.
Dediğini yaptım.

"Sanatımın şeklini değiştirdin!" diyerek ağlamaya başladı.
Panikledim.Sanat katili değildim ya.
Yeni defterler, renkli kalemler verdim.
"İlham perini kaçırdın ! " dedi.
Bir daha karalamadı duvardan, tuvalet kapılarından başka yerleri.
Bu sadece ilk yılımızdı.

Koşuyordu , acelesi vardı.
Hiç bi zaman anlamamıştım zamanla yarış içinde olanları.Çoğu şeyden yoksundur onlar.
Fikrimi değiştirdi , önyargılarımı yıktı.
O yetişmek , onu göreni bekletmemek için koşmuyormuş.
Gidecek yeri yokmuş.Yetişmeyi umduğu
onu bekleyenin olduğu bir hayale telaşla gidiyormuş sadece.
Sokakta,
insanlara çarpa çarpa geçmekle geçti koca bir yılımız.
Bu sadece ikinci yılımızdı.

Bir barın terasında kendinden geçmiş ya da sahafta kendini kaybetmiş olabilirdi.
Öğretileri dışında aynı duyguyu yaşatıyordu ikiside.
Barda tanıştık."Bize gidelim mi ? " dedi.
Sabah kendimi kitapların arasında buldum.
O nescafesini almış gözlüğünü takıp kaybolmuştu bile.
Aşık oldum."Tanıştığımız yerden dolayı olmaz, yanlış imaj." diyerek o günden sonra görüşmedim hayallerimin çocuğuyla.
Üçüncü yılımızda böyleydi.
O yıl tanımıştık birbirimizi.


"Heeey ! " diye seslendim arkasından.
"Biraz yavaş yürü takip etmekte zorlanıyorum."

2 yorum:

  1. Bana çok yakın bi anıyı anımsattı bu yazı.
    Anımsatış için teşekkürler o zaman.

    YanıtlaSil
  2. Çok hoş bi anı olduğunu sanmasamda rica ederim [:

    YanıtlaSil

Ben de koycam.